vrijdag 12 maart 2010

Instant messaging en online kantoortoepassingen

Instant messaging.


Zelf heb ik eigenlijk geen ervaring met b.v. Live Messenger of andere Instant Messaging.
Maar waar ik voor het Mediacentrum wel heel veel mogelijkheden zie is de chatfunctie met klanten.
Er zit in Questionpoint ook een chatfunctie. Zouden we deze ook kunnen gaan gebruiken ?
De grote voordelen van chatten zouden we zeker in kunnen zetten voor het Mediacentrum : het geeft direct persoonlijk contact met je klant en kun je direct reageren op de klant.
Ook vond ik van belang wat in het rapport van Rob Coers wordt aangegeven : “dat programma’s zoals Cha-Cha slimme medewerkers inzet die over grote passie beschikken voor en de commerciĆ«le waarde inzien van zoeken en vinden. Zo wordt de scheidslijn tussen bibliothecaris en leek wel heel vaag”.
Het is daarom volgens mij van belang dat we als Mediacentrum deze mogelijkheid voor een (nog) betere dienstverlening niet laten liggen.


Online kantoortoepassingen.

De toepassing Google-Docs kende ik omdat ik met Greta via Google Docs aan stuk over collectiebeleid heb gewerkt.
Het grote voordeel van Google-Docs vond (en vind ik nog steeds) dat je gezamenlijk, maar wel onafhankellijk van elkaar kunt werken.

https://docs.google.com/Doc?docid=0ARi5j5qmKBWDZGY2dGs5ZnBfMWY1d3NzYnAz&hl=en

Onder deze link zit een google-docs document wat ik gemaakt heb over Henning Mankell. De gegevens heb ik oa uit Wikipedia gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten